100 företag på 100 dagar

Näringslivskontoret i Timrå kommer under våren att besöka 100 företag på 100 dagar. 
– Att få träffa så många företagare är en förmån och det stärker min övertygelse om att det finns en Timrå-anda, säger näringslivschef Christian Söderberg.

Kampanjen kallas #100företag100dagar. Den inleddes i januari och fortsätter fram till och med den 17 maj. Då ska det hundrade företaget besökas enligt planen, samma dag som Timråföretagen firar med sin gala Guldstegen.
Alla besök är ett led i arbetet för att nå målet Norrlands bästa företagsklimat enligt Svenskt näringslivs ranking.
– Det här är en viktig aktivitet för att ytterligare vässa oss i kampen. Det är viktigt att ha dialog direkt med företagaren för att se vilka behov som finns, säger Ewa Lindstrand (S), kommunstyrelsens ordförande.
Det första besöket gjordes hos Campingtillbehör i Söråker och i skrivande stund har representanter för näringslivskontoret även hunnit med att besöka Miami Pool och Timrå rostfria.
Timrå kommun håller även på att jobba fram en ny näringslivsstrategi för att skapa bättre förutsättningarna för företag och näringsliv i Timrå.
– Att få jobba som näringslivschef i en kommun som Timrå är unikt. Vi är stolta över kommunstyrelsens förtroende och jag är övertygad om att den nya näringslivsstrategin kommer stärka våra positioner ytterligare, säger Christian Söderberg.

En förebild
Anna Hedensjö Johansson, regionchef på Svenskt näringsliv i Västernorrland, ser Timrå som en förebild bland länets kommuner.
– I Timrå kommun har man en nära dialog i vardagen mellan företagare, politiker och tjänstemän vilket är en nyckel i det långsiktiga arbetet för att nå målet Norrlands bästa företagsklimat. Nu ligger enkäten ute och jag ser med spänning fram emot resultatet, säger hon.
Årets undersökning om Sveriges bästa företagsklimat presenteras den 15 maj.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here